Nissan Skyline GTR R33
Mandag 10. august:
Første oppgave var å ta ut så mye effekt som forsvarlig mulig. Etter en del drag i dynoen spratt frostpluggen ut ved 7500rpm og bilen hadde da passert 580whp på 1,7bars ladetrykk. Bremsingen måtte stoppes da kjølevannet rant ut av motoren.
Etter at problemet var løst ble bilen spent opp på ny og bremsingen ble gjort på 1,3bar ladetrykk, noe som gir en litt mer moderat og kjørbar bil. Delgass registeret ble også justert og resultatet ble en meget jevn momentkurve med en toppeffekt på 440whp. Justeringene ble også videreført til fulleffektsmappet.
Mandag 17. august:
Neste oppgave var nå å få ned effekten til 280hk (ca. 200-210whp). For å få til dette har vi måttet designe og dreie restriktorer i aluminium for å begrense flowen til turboene. Det gjør at motoren ikke får tilstrekkelig med luft for å oppnå full effekt og derfor heller ikke vil produsere mye eksostrykk, noe som gir oss en kjedereaksjon for å få effekten ned. Katalysatoren er også montert og bilen ble bremset på grunntrykk 0,9 bar. Resultatet ble 242whp.
Bilen er ikke registrert til bruk på offentlig vei.